plenderu

Czynności wykonywane w ramach zarządzania - administrowania nieruchomością wspólną uzgadniamy indywidualnie ze zlecającym, mogą one zawierać między innymi:

  • przygotowywanie materiałów na zebrania wspólnoty:
  • informacji, projektów uchwał i sprawozdań 
  • opracowywanie projektu rocznego planu gospodarczego 
  • tworzenie wieloletniego planu zarządzania nieruchomością 
  • proponowanie miesięcznych zaliczek na podstawie prognozowanych rocznych kosztów utrzymania części wspólnych nieruchomości 
  • wystawianie faktur zaliczkowych bądź wg rzeczywistych kosztów danego miesiąca 
  • bieżące analizowanie stanu należności i zobowiązań 
  • prowadzenie dokumentacji nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego 
  • natychmiastowe reagowanie na zgłaszane awarie 
  • negocjowanie i zawieranie umów z dostawcami mediów i usług oraz ubezpieczycielami 
  • kontrola pracy sprzątaczek, dozorców, konserwatorów i ochrony 
  • prowadzenie odpowiedniej księgowości wraz ze sprawozdawczością 
  • terminowe składanie wymaganych prawem sprawozdań i rozliczanie ewentualnych podatków 
  • zlecanie i dbanie o systematyczne i właściwe wykonywanie kontroli i przeglądów okresowych: kominiarskich, przeglądów - rocznych i pięcioletnich budynków, przeglądów przeciwpożarowych, pomiarów instalacji elektrycznych 
  • przygotowywanie i kontrola robót remontowych 
  • opracowywanie rocznych sprawozdań z działalności zarządcy i rocznych sprawozdań finansowych.