Czynności wykonywane w ramach zarządzania - administrowania nieruchomością wspólną uzgadniamy indywidualnie ze zlecającym, mogą one zawierać między innymi:
- przygotowywanie materiałów na zebrania wspólnoty:
- informacji, projektów uchwał i sprawozdań
- opracowywanie projektu rocznego planu gospodarczego
- tworzenie wieloletniego planu zarządzania nieruchomością
- proponowanie miesięcznych zaliczek na podstawie prognozowanych rocznych kosztów utrzymania części wspólnych nieruchomości
- wystawianie faktur zaliczkowych bądź wg rzeczywistych kosztów danego miesiąca
- bieżące analizowanie stanu należności i zobowiązań
- prowadzenie dokumentacji nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego
- natychmiastowe reagowanie na zgłaszane awarie
- negocjowanie i zawieranie umów z dostawcami mediów i usług oraz ubezpieczycielami
- kontrola pracy sprzątaczek, dozorców, konserwatorów i ochrony
- prowadzenie odpowiedniej księgowości wraz ze sprawozdawczością
- terminowe składanie wymaganych prawem sprawozdań i rozliczanie ewentualnych podatków
- zlecanie i dbanie o systematyczne i właściwe wykonywanie kontroli i przeglądów okresowych: kominiarskich, przeglądów - rocznych i pięcioletnich budynków, przeglądów przeciwpożarowych, pomiarów instalacji elektrycznych
- przygotowywanie i kontrola robót remontowych
- opracowywanie rocznych sprawozdań z działalności zarządcy i rocznych sprawozdań finansowych.